Kontakt Formularz kontaktowy
Magazyn własny czy wynajmowany? 

Magazyn własny czy wynajmowany? 

Z tym pytaniem mierzy się duża część firm na różnym etapie swojego rozwoju. Sprawdźmy, jakie plusy i minusy mają oba rozwiązania:

Magazyn własny:

➕ Dopasowanie: możliwość dostosowania zabudowy pod konkretne wymagania branży, np. regały o odpowiedniej wielkości, strefy o zróżnicowanej temperaturze, itd.
➕/➖ Koszty: brak opłat za wynajem, ale koszty budowy lub zakupu oraz utrzymania infrastruktury (wraz z kosztami osobowymi) mogą przekroczyć koszty wynajęcia powierzchni
➕ Zasób: własny magazyn może być potraktowany jako inwestycja, można go sprzedać, wynająć, obciążyć kredytem, etc.

Magazyn wynajmowany:
➕ Elastyczność: wynajem magazynu pozwala na dostosowanie przestrzeni do bieżących potrzeb: można zwiększać lub zmniejszać powierzchnię w zależności od sezonowości lub zmian w zapotrzebowaniu na produkty
➕ Obniżenie kosztów: wynajem eliminuje konieczność zatrudniania pracowników do obsługi magazynu
➕ Dostęp do nowoczesnych powierzchni: na polskim rynku magazynowym istnieje wiele nowoczesnych obiektów dostępnych do wynajęcia; firma może wybrać magazyn wyposażony w najnowsze udogodnienia oraz położony w wygodnej czy strategicznej lokalizacji, jeżeli chodzi o prowadzenie konkretnego biznesu
➕Brak konieczności zarządzania nieruchomością: wynajmując magazyn, firma nie musi martwić się o kwestie związane z utrzymaniem i zarządzaniem nieruchomością, ponieważ jest to obowiązek wynajmującego
➖/➕ Koszt wynajęcia: obciąża oczywiście najemcę, niemniej jednak może się okazać, że jest to wydatek opłacalny w kontekście budowy własnej infrastruktury

W takim razie budować/kupować czy wynajmować? Każdy z przedsiębiorców musi sobie sam odpowiedzieć na poniższe pytanie w zależności od strategii i planów rozwojowych przyjętych przez firmę, bowiem nie ma w tym przypadku uniwersalnych rozwiązań. 

Firmy zainteresowane wynajęciem nowoczesnych powierzchni magazynowych klasy A w doskonałych lokalizacjach, w bezpośrednim sąsiedztwie głównych węzłów drogowych oraz terminali, zapraszamy do kontaktu z ASL Warehousing

Pozostałe wpisy

Nowa lokalizacja, nowe możliwości!

Z radością informujemy, że nasz gdyński oddział ASL zmienił lokalizację! Teraz znajdziecie nas w nowoczesnym, większym biurze przy ul. Janka […]


Czytaj więcej

ASL gotowe na wdrożenie nowych systemów celnych

Już 31.10.2024 zostaną uruchomione nowe systemy AES/ECS2 PLUS oraz NCTS2 PLUS, które zrewolucjonizują sposób zgłaszania odpraw celnych poprzez platformę PUESC. […]


Czytaj więcej

“Wyprodukowane w UE” – co to znaczy i jakie warunki musi spełnić towar, aby został uznany za pochodzący z Unii Europejskiej?

Aby towar konfekcjonowany (przygotowany do sprzedaży detalicznej, np. zapakowany w mniejsze jednostki) mógł zostać uznany za pochodzący z Unii Europejskiej […]


Czytaj więcej