Kontakt Zapytanie ofertowe
Przełom w sprawie budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu

Przełom w sprawie budowy terminala kontenerowego w Świnoujściu

W obecności mieszkańców, radnych, Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz przedstawicieli inwestora głębokowodnego terminalu kontenerowego 9 lipca b.r. odbyła się Nadzwyczajna sesja Rady Miasta dedykowana sprawom tej inwestycji.

Zarząd portów przedstawił kalendarium dotychczas podjętych działań, oraz tych, które planowane są w najbliższej przyszłości. Na spotkaniu wykonawcy przedstawili również zakładane parametry techniczne terminalu oraz spodziewane korzyści jakie przyniesie on mieszkańcom Świnoujścia oraz skarbowi państwa. Przedstawiciele inwestora oraz Agencja Rozwoju Przemysłu, przedstawili zakres swojej działalności oraz argumenty przemawiające za lokalizacją przedsięwzięcia w Świnoujściu. 

 

Zakłada się, że głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu będzie najnowocześniejszym i najbardziej przyjaznym dla środowiska projektem w obrębie Morza Bałtyckiego. Terminal Zostanie zbudowany zgodnie z ideą zielonego terminala, co oznacza użycie technologii i materiałów przyjaznych dla środowiska. Terminal będzie wykorzystywał zautomatyzowany oraz najnowocześniejszy sprzęt dostępny na rynku. Cała aparatura będzie zasilana energią elektryczną, co zminimalizuje ilość emitowanego do atmosfery CO2.

 

Inwestor deklaruje działania na rzecz społeczności lokalnej, na cele z nią uzgodnione na sumę około 20 mln złotych. Będą to działania na rzecz mieszkańców i środowiska naturalnego, takie jak budowa nowego zejścia na plażę lub budowa ścieżki rowerowej.

 

Już w chwili rozpoczęcia działalności terminal będzie połączony siecią dróg kolejowych i kołowych, a w kolejnym etapie również żeglugą śródlądową. Na sesji przedstawiciele Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA oraz inwestora odpowiadali na liczne pytania radnych oraz okolicznych mieszkańców . Jak zgodnie podkreślono spotkanie rozpoczynać ma nową jakość w relacjach ze społecznością lokalną. Ta opierać się ma zrozumieniu racji każdej ze stron, zaufaniu oraz otwartości i stałym dialogu. Zapowiedziano również kontynuację spotkań w takiej formie.

Pozostałe wpisy

Spadki liczby przeładunków w terminalach intermodalnych

Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego w ubiegłym roku polskie terminale intermodalne przeładowały mniej towarów. Stało się tak pomimo […]


Czytaj więcej

Modernizacja linii kolejowej Berlin-Szczecin. Planowane zakończenie odsunięte w czasie

Niemcy mają problemy z dokończeniem przebudowy szlaku kolejowego do Berlina. Powoduje to, że oddala się perspektywa zakończenia tej inwestycji. Planowany […]


Czytaj więcej

Z czego wynika mniejsza podaż na ziarna? – Słabe wyniki żniw odczuwa Port Gdańsk

Tegoroczne żniwa dobiegły już końca. W większości województw zbiory są gorsze od ubiegłorocznych. A niska podaż ziarna przekłada się na pracę terminali przeładunkowych w portach morskich. […]


Czytaj więcej