Władze Kambodży ogłosiły projekt budowy kanału, który połączy stolicę kraju, Phnom Penh, z portem Kampot w nadmorskiej prowincji Kep. Ten ambitny plan ma na celu ominięcie portów w Delcie Mekongu, które są kontrolowane przez Wietnam.
Oto kilka kluczowych informacji na ten temat:
- Długość i szerokość kanału: Kanał będzie miał 180 kilometrów długości i 100 metrów szerokości, umożliwiając dwukierunkowy ruch statków na całej długości szlaku wodnego
- Koszt projektu: Szacowany koszt budowy wynosi około 1,7 miliarda dolarów
- Inwestorzy: Kanał zostanie wybudowany przez China Road and Bridge Corp. (CRBC),
a następnie przez 50 lat będą pobierane opłaty za korzystanie z tego szlaku
- Znaczenie dla Kambodży: Budowa kanału pozwoli Kambodży uniezależnić się od konieczności handlu za pośrednictwem portów w delcie Mekongu, co wzmacnia pozycję kraju w handlu międzynarodowym.
Kambodża jest jednym z biedniejszych krajów świata, a ten projekt ma ogromne znaczenie zarówno ekonomiczne, jak i polityczne. Premier Hun Manet przekonuje, że to korzystne rozwiązanie, ponieważ strona chińska weźmie na siebie ryzyko finansowe, a kanał pozwoli Kambodży na samodzielność i zabezpieczenie się na wypadek sporu z Wietnamem. To przedsięwzięcie może znacząco zmienić układ sił w regionie i otworzyć nowe możliwości dla Kambodży.
Jeżeli Twoja firma zainteresowana jest transportem morskim z/do dowolnego większego portu morskiego w Azji, ale również niemal na całym świecie, zapraszamy do zapoznania się z ofertą ASL Sea Freight